Uitvaartvereniging “De Laatste Eer” te  Hemelum is opgericht in 1900 en is aangesloten bij de Federatie van Uitvaartverenigingen in Friesland.

De vereniging streeft er naar om de uitvaart volledig naar de wens van de overledene en nabestaanden te verzorgen.  Een taak die de vereniging al meer dan 100 jaar met zorg en toewijding op zich neemt.

De praktische zorg, zoals aangifte bij de burgerlijke stand en voorbereiden van de begrafenis of crematie, wordt door de uitvaartvereniging uit handen genomen van de nabestaanden, voor zover die wens er is uiteraard. De nabestaanden hebben zo de tijd voor rouw en de eigen voorbereiding op het afscheid. Mensen kiezen vaak voor de plaatselijke uitvaartvereniging omdat het bekend en vertrouwd is. Bestuur en dragers komen uit eigen dorp en daarbij komt, dat De Laatste Eer haar diensten aanbiedt zonder winstoogmerk. Zij verzorgt de uitvaart enkel tegen gemaakte kosten en vergoedingen.

Voor een lage contributie,  € 18,00 per jaar,  biedt de vereniging naast de praktische zorg een ledenkorting en kosteloos gebruik van beschikbare middelen, o.a. een rijdende baar.

Lid worden kan vanaf 18 jaar. Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid als de ouders lid van de vereniging zijn. De ledenkorting bedraagt € 1.000,00 bij een lidmaatschap vanaf 18 jaar.

Ook niet leden kunnen gebruik maken van de diensten van de vereniging en zullen op dezelfde deskundige en betrokken wijze op hulp kunnen rekenen. Voor hen geldt echter de ledenkorting niet.

Als u meer over het werk van de vereniging wilt weten of als u geïnteresseerd bent in het lidmaatschap dan kunt u geheel vrijblijvend contact met het secretariaat  opnemen.  Zij zullen u graag over de mogelijkheden informeren die voor uw situatie van belang zijn.